Sabtu, 11 Disember 2010

SERUMPUN BUNGA SERAI



Serai yang dimaksudkan di sini adalah sejenis serai yang mempunyai kelebihan, kekuatan serta keistemewaannya tersendiri.

Serumpun Bunga Serai Padu adalah khusus kepada keanggotaan keahllian pada Pertubuhan Kebajikan Perjuangan Asas Kehidupan Manusia yang mna tidak ada Persatuan atau Pertubuhan tanpa keahliannya, begitu juga manusia tidak sempurna tanpa anggota badannya maka dengan itu adalah menjadi kemestian sesuatu Pertubuhan mempunyai keahliannya sendiri. Keahliannya yang untuk adalah tunjang kepada satu-satu Pertubuhan itu. Untuk mencapai matlamat itu, Pertubuhan Kebajikan Perjuangan Asas Kehidupan Manusia menyeru kepada individu atau berkumpulan untuk bersama-sama merealisasikan PERJUANGAN Pertubuhan ini untuk membantu mereka yang memerlukan bantuan.

Marilah kita berganding bersama-sama seperti serumpun serai yang pada awalnya
hanya sebatang serai sahaja membiak sebegitu banyak seindah dengan Pertubuhan ini pada awlnya hanya sepertiga sahaja yang mengorbankan masa, tenaga dan wang ringgit untuk tujuan membantu kepada mereka yang memerlukan bantuan. Justeru dengan itu, menjadi kekuatan yang pada mulanya Pertubuhan ini yang sebegitu besar yang datang atau meyertai keahliannya pada Pertubuhan ini untuk sama-sama menghulurkan tenaga, pengorbanan membantu kepada sesama yang mermelukan bantuan serta pertolongan kepada yang kurang bernasib baik. Keahlian yang tidak mengira agama,bangsa, keterunan, pangkat, atau status serta Daerah dialu-alukan untuk meyertai keahlian Pertubuhan Kebajikan Perjuangan Asas Kehidupan Manusia.

Bunga Serai adalah kelebihaj pada pokok serai, Keahlian yang tulus dan bertasbil tanpa mengharapkan apa-apa pembalasan adalah menjadi kelebihan pada Pertubuhan ini. Bunga Serai yang paduntidak akan jatuh jika fenemena melanda Pertubuhan Kebajikan Perjuangan Asas Kehidupan Manusia tidak akan terkubur sekirannya ahli-ahli Pertubuhan ini bersatu padu, berganding bah, bersatu hati, memperjuangankan pertolongan kepada yang berhak ditolong.

Membantu manusia sesama manusia mencari kehidupan yang lebih sempurna adalah Asas Perjuangan Pertubuhan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan